Illya PavlovLinkedin

jednatel

+420 731 544 584
illya.pavlov@acamar.cz

Lucie ValkováLinkedin

sales manager

+420 724 689 463
lucie.valkova@acamar.cz

Blanka RubišováLinkedin

sourcing manager

+420 725 945 457
blanka.rubisova@acamar.cz

Anna VacíkováLinkedin

senior recruiter

+420 773 993 450
anna.vacikova@acamar.cz

Michala VálováLinkedin

senior recruiter

+420 728 218 200
michala.valova@acamar.cz

Šárka BláhovcováLinkedin

recruiter

+420 721 954 799
sarka.blahovcova@acamar.cz

Lucie StaňkováLinkedin

recruiter

+420 724 271 755
lucie.stankova@acamar.cz

Tereza JarolímkováLinkedin

junior recruiter

+420 725 512 351
tereza.jarolimkova@acamar.cz

Jitka KličkováLinkedin

back-office administrátor

+420 727 969 677
jitka.klickova@acamar.cz

Tereza Simotová

back-office administrátor

+420 720 959 035
tereza.simotova@acamar.cz

Gabriela SkálováLinkedin

senior recruiter

+420 775 368 490
gabriela.skalova@acamar.cz

Lenka KotousováLinkedin

sales manager

+420 777 196 056
lenka.kotousova@acamar.cz

Kateřina PalečkováLinkedin

junior recruiter

+420 727 804 606
katerina.paleckova@acamar.cz

Flextronics

S Acamarem spolupracujeme již déle než rok a vždy v krátkém termínu dodal odborníky přesně vyhovující našemu zadání.

Proboston

S Acamarem jsme si sedli už od začátku. Řekli jsme si koho přesně potřebujeme. Obrovskou výhodou je, že nesleduje jenom zkušenosti potenciálního kandidáta, ale i jeho přístup a chování. A v neposlední řadě si představuje, zda daný člověk dokáže v našem dost složitém firemním ekosystémů fungovat.

Prazdroj

Blížil se go-live prvního pilotu a hledali jsme narychlo velmi zkušeného konzultanta - programátora pro migraci dat do nové aplikace pro Evropský Service Desk. Díky Acamaru za tři týdny už byl mezi námi v Anglii a migrace dat brzo zcela zmizela z Risk a Issue logu.

Cortis

Vždy mě těší, když mohu jednat s takovými profesionály, u kterých je serióznost a důvěrnost na předních místech, jakými jsou lidé z Acamaru. Málokdo umí tak pozorně naslouchat a snažit se hledat nejlepší možné řešení pro naše potřeby, jako to dělají právě oni.

FCR Media

S Acamarem spolupracuji rád, protože mi vždy dodá kvalitní a motivované lidi dle mých požadavků.

Deloitte

Je radost spolupracovat se skutečnými profesionály ve svém oboru.

Adastra

Acamar je mým klíčovým dodavatelem freelancerů na projektech, které nedokáži pokrýt vlastními zdroji. Tradičně s nimi doplňuji naše týmy tak, abychom plně pokryli zákaznickou poptávku. Flexibilita, rychlost reakce a hlavně schopnost dodat ty správné lidi, toho si cením nejvíc.

  • Vývoj a databáze

  • Web Developer - Front-End emphasis (13 00:00:00. 10. 2017)

    Our customer is a world-leading retail and investment banking institution and currently we are looking for a Full Stack Web Developer with high Front-End emphasis and superior knowledge in the following areas:

    • AngularJS/TypeScrip
    • C#, .NET/.NET Core (ASP.NET MVC, ASP.NET Web API, OData)

     

    • Start: Ideally ASAP
    • Location: Prague
    • Form of Cooperation: EXT/INT

    Main purpose of the role:

    The job involves the modernization of several public websites in the area of investment banking. All web pages presently consisting of ASP.NET Webforms are to be gradually converted to the Single Page application architecture. This architecture is based on ASP.NET Core and (currently) AngularJS with TypeScript; a future migration to Angular 4 is being evaluated. Kendo UI is used for UI configuration in the front-end while RequireJS und Gulp are to be deployed for JavaScript handling. For the back-end, there is a .NET-based Web API that accesses an MS SQL database based on REST or OData.

    Agil development (Scrum) will be employed for the project; there will be a Scrum master and two separate testers. Developers shall ensure the quality of their software through unit tests, code reviews and style guides or coding guidelines.

    The project language is English, knowledge of German is not absolutely necessary, but would be advantageous.

    Knowledge in the following areas would also be advantageous:

    • Ideally, experience with Kendo UI, Less, Gulp, Require.js, Node.js, Angular 4
    • High degree of quality awareness (Clean Code, SOLID)
    • Reliable familiarity with test-driven development in C# and AngularJS
    • Confident in dealing with Visual Studio, Visual Studio Code, and TFS
    • Sound knowledge in Single Page applications and REST
    • Experience with agile development (Scrum)
    • MS SQL, T-SQL, ASP.NET Webforms
  • Web Developer - Back-End emphasis (13 00:00:00. 10. 2017)

    Our customer is a world-leading retail and investment banking institution and currently we are looking for a Full Stack Web Developer with high Back-End emphasis and superior knowledge in the following areas:

    • C#/.NET, ASP.NET Webforms, Ajax Control Toolkit, JavaScript
    • MS SQL incl. T-SQL, SSIS
    • WCF services
    • IT infrastructure & hardware

     

    • Start: ASAP - Ideally
    • Location: Prague
    • Form of Coopertation: EXT/INT

     

    Main purpose of the role:

    The job involves the further development and maintenance of a platform for several public websites in the area of investment banking. Over the long term, all web pages presently consisting of ASP.NET Webforms are to be gradually converted to a Single Page application architecture with AngularJS/Angular and .NET Core. In addition, the platform consists of many services that are networked together and deliver data from other upstream systems to the platform. The data is currently being persisted on its own MSSQL server and partly via interfaces from other systems.

    Agil development (Scrum) will be employed for the project; the development team is geographically distributed (Frankfurt - Prague) and consists of two Scrum teams with their own testers. Developers shall ensure the quality of their software through unit tests, code reviews and style guides or coding guidelines.

    The project language is English; knowledge of German is not absolutely necessary, but would be advantageous.

    Knowledge in the following areas would also be advantageous:

    • Ideally, experience with AngularJS, Gulp, Require.js
    • Ideally, experience with Single Page applications and REST
    • Experience with agile development (Scrum)
    • High degree of quality awareness (Clean Code, SOLID)
    • Reliable familiarity with test-driven development in C#
    • Confident in dealing with Visual Studio and TFS
  • IoT & Big Data architect (telco) (11 21:10:38. 10. 2017)

    Místo: Praha

    Forma spolupráce: IČO

    Pro IoT projekt poptáváme konzultanta v roli Real-Time Stream Processing Software Engineer / Technical Architect.

    Náplň práce:

    • Návrh a rozvoj real-time streamové platformy pro oblast IoT
    • Integrace big data technologií (Kafka, Cassandra, Hadoop, Google Pub/Sub, Google Coldline)
    • Nastavování vývojových standardů
    • Rozvoj CI a CD procesů

    Zkušenosti:

    • Minimálně 5 let zkušeností s vývojem v Javě, ideálně v oblasti big data
    • Znalost protobuf a gRPC
    • Zkušenosti nebo znalost streamových technologií výhodou (Spark, Flink...) 
    • Zkušenosti s nástroji pro automatizovaný deployment výhodou (Ansible, Puppet…)
    • Výhodou „hands-on“ zkušenosti s Apache Kafka nebo protokolem MQTT
    • Výhodou znalost principů strojového učení, neuronových sítí nebo analýzy obrazu
  • Oracle Vývojář – Maintenance (04 18:44:14. 10. 2017)

    Místo: Praha

    Forma spolupráce: IČO 

    Délka spolupráce: min. 1 rok

    Náplň práce:

    • Aplikační support na L2/L3 úrovni databázové řešení nad Oracle databází
    • Diagnostika, analýza a řešení incidentů a problémů; oprava chyb v databázích
    • Přebírání aplikací do správy a provozu (stávajících i nových), konzultace architektury řešení
    • Údržba dat v databázích

    Požadavky:

    • Minimálně 2 roky znalosti SQL a PL/SQL
    • Znalost ladění výkonu systémů (SQL tuning/optimalization)
    • Schopnost analytického uvažování (vnímání souvislosti funkční a technologické analýzy)
    • Schopnost pracovat pod tlakem
    • Komunikace v angličtině slovem i písmem

    Výhodou:

    • Znalost ALM nastroje (Confluence, Jira)
    • Znalost jiné databáze (PostgreSQL, … )
    • Znalost APEXu 
  • PL/SQL Developer - investment banking (27 09:50:07. 09. 2017)

    Our client is one of the biggest German banks, a global banking and financial services company. The bank offers its clients retail and commercial financing services, investment banking services, asset management & private banking services.

    Currently we are looking for experienced PL/SQL Developer to extend out Prague team.

    • Start: Ideally ASAP
    • Form of Cooperation: EXT (IČO)
    • Location: Prague - City Center

    Main purpose of the role:

    Developement and maintenance of the software for the production of all regulatory messages for continental European units.

    Must have:

    • PL/SQL (packages, functions, scripting, etc.)
    • Structural
    • Open minded
    • Hand-on/problem solver
    • Experience with distributed/virtual teams
    • English

    Nice to have:

    • Some experience with OneSumX / DataFoundation / ReportGenerator
    • Some experience with test management
    • Basic Finance/Business Knowledge
    • DWH knowledge big advantage
  • Chief Java Developer (25 14:36:44. 09. 2017)

    Our customer is a world-leading retail and investment banking institution, and currently we are staffing a new Development team. We are searching suitable candidates to fill the role of Java developer who will participate on development activities and will be involved in all aspects of a project lifecycle.
    We will provide you with guidance on all aspects of relocation – work permit application, communication with authorities etc.

     

    • Start date: ASAP
    • Form of cooperation: Contract, full-time allocation 
    • Location: Frankfurt, Germany - knowledge transfer. Home office – onwards
    • Duration: Long-term cooperation – end of 2018 and further

    Main Purpose of this role:

    This position provides a challenging opportunity to be involved in further development of a reconciliation project. Purpose of reconciliation is the matching of data from different sources which represent the same business object like a cash transaction. Reconciliation is part of risk management.

    Responsibilities include:

    • Delivery of new functionality as well as support of existing system
    • Maintain technical documentation
    • Fully transparent with Technical lead with regards to development status, risks and issues
    • Liaising with support teams to assist in diagnosing and resolving production issues

    Required Skill and Experience:

    • Very good communication skills, fluent in English
    • Excellent Java skills (Core Java, Spring, PrimeFaces, Hibernate, JDBC, Ant/Maven, Cruise Control or Team City, JUnit), design patterns, REST/SOAP
    • Experience with Linux environment
    • Relational database (ideally Oracle SQL)
    • Exposure to a formal development methodology (preferably agile – an iterative approach to development, Continuous Integration, TDD)
    • Experience with Java web development
    • An aptitude for financial products/markets and drive to develop business, not just technical skills
  • WebSphere Developer / Operations (25 14:32:12. 09. 2017)

    Our customer is a world-leading retail and investment banking institution, and currently we are staffing a new Development team. We are searching suitable candidates to fill the role of WebSphere Develeoper who will participate on development activities and will be involved in all aspects of a project lifecycle.
    We will provide you with guidance on all aspects of relocation – work permit application, communication with authorities etc.

    • Start date: ASAP
    • Form of cooperation: Contract, full-time allocation 
    • Location: Frankfurt, Germany - knowledge transfer.
                      Prague office – onwards 
    • Duration: Long-term cooperation – end of 2018 and further

    Main Purpose of this role:

    This position provides a challenging opportunity to be involved in further development of a protected development environment. Purpose of the protected development environment is to provide an environment where all involved systems (inbound as well as outbound) are connected and available. Anonymized testdata needs to be provided as well.

    Responsibilities include:

    • Delivery of connectivity between different systems
    • Delivery of new functionality as well as support of existing system
    • Maintain technical documentation
    • Fully transparent with Technical lead with regards to development status, risks and issues
    • Liaising with support teams to assist in diagnosing and resolving production issues

    Required Skill and Experience:

    • Very good communication skills, fluent in English
    • Excellent Experience with IBM WebSphere Application Server, Oracle Weblogic and IBM Websphere MQ
    • Experience with Linux environment
    • Experience scripting in Linux / Unix Shell
    • Relational database (ideally Oracle SQL)
    • Exposure to a formal development methodology
    • An aptitude for financial products/markets and drive to develop business, not just technical skills
  • Senior Java Developer - Team Leader (Praha/Čína) (20 18:46:36. 09. 2017)

    Projekt: Vývoj backendu k zakáznické mobilní aplikaci pro klienta v Číně

    Místo: Praha, návštěvy v Číně lze řídit a nemusí být dlouhodobé

    Doba trvání: 3-6 měsíců, v případě oboustranného zájmu i déle

     

    Jde o vývoj komplexní aplikace s tím, že vyvíjíme jak front-end (mobilní aplikace pro Android a iOS), tak back-end (serverovou část).

    Technologie:

    • Java
      • Java 8, J2EE
      • Java Spring (ideálně SpringBoot)
    • Ostatní
      • Databáze Oragle 11g
      • Apache HTTP Server
      • Tomcat
      • REST API Server - Spring Web MVC
      • REST API client - JAX-RS / Jersey
      • Git
      • Bitbucket

    Požadujeme

    • Aj nutností
  • Oracle developer (oblast bankovnictví) (06 16:25:14. 09. 2017)

    Nástup: ASAP
    Délka projektu: min. do konce roku s možností prodloužení

    Požadavky:

    • Zkušený vývojář Oracle PL/SQL, výhodou zkušenosti s vývojem v ODI
    • Praktické zkušenosti s tímto nástrojem, vývoj realizovaných projektů 
    • Znalost a zkušenosti s procesy spojenými s implementací v ODI
    • Praktické zkušenosti s vývojem ve velkých firmách (ideálně finančních institucích)
    • Zkušenosti s vývojem v nástroji nejen přes grafické rozhraní, ale i přímou implementací SQL kódu
    • Další praktické zkušenosti v oblasti datových skladů vítány

    Náplň práce:

    • Práce na mezinárodním projektu rozvoje datového skladu 
    • Analýza požadavků a návrh architektury
    • Práce na požadavcích v oblasti datové integrace
    • Návrh ETL procesů a vývoj ETL v Oracle Data Integrator
  • Senior Java Developer (Test Automatizace) (06 13:40:35. 09. 2017)

    Start projektu: ASAP
    Délka alokace: do konce roku s možností prodloužení
    Místo výkonu: Praha, Nové Butovice

    Náplň práce:

    • Vývoj automatizovaných webových testů v Java + Selenium (XPath)
    • Test analýza (požadovaná je schopnost sestavit test scénář vhodný pro automatizované testování z podkladů pro manuální testování)

    Požadavky:

    • Min. 2 roky praxe v OOP programování v Java nebo C#
    • Praktické zkušenosti s testováním - unit testy apod.
    • Dobré analytické schopnosti
    • AJ na úrovni čtení a psaní tech. dokumentace
    • Znalosti: Maven, XML, HTML, CSS, JavaScript
    • Znalost pomocných nástrojů Jira, Bitbucket, Git výhodou
  • Java Developer - Regulatory Reporting (17 14:01:08. 07. 2017)

    Our client is one of the biggest German banks, a global banking and financial services company. The bank offers its clients retail and commercial financing services, investment banking services, asset management & private banking services.

     

    Currently we are looking for experienced Java developers to extend out Prague team.

    • Start: Ideally ASAP
    • Form of Cooperation: IČO
    • Location: Prague - City Center

    Main purpose of the role:

    Development of transaction Intranet Application used for regulatory reporting and based on the Framework for Web Applications (FRAME). The reporting is eligible for OTC & ETD derivatives transactions to the designated Trade Repository under the American Dodd-Frank-Act (DFA) and the European regulation EMIR (European Market Infrastructure Regulation). It should also be used for further upcoming regulatory transaction reporting around the globe.

    Requirements:

    • Java
    • Spring (IoC)
    • Oracle SQL
    • Hibernate
    • Ant
    • Linux
    • Able to understand and maintain really complex system
    • Independent logical and analytical thinking
    • Team player, open minded, proactive and good communication skills
    • English

    Nice to have:

    • CSV, XML data processing
    • JSF
    • UC4
    • Maven
    • Jira
    • Jenkins
    • Scrum
  • SQL/ETL Developer (21 14:33:08. 06. 2017)

    Start: ASAP

    Location: Praha

    Long term cooperation (employement, freelancer)

    Project description: 

    • Analysis and development of DWH according to the BICC methodology - ETL provided in SAP Data Services
    • Editing and developing an existing DWH solution in the Oracle database

    Requirements:

    • Knowledge of PL / SQL
    • Knowledge of DB Oracle, the other advantage
    • Minimum 2 years of experience with ETL development
    • Experience with Informatica or SAP Hana is and advantage, willingness to learn
    • Knowledge of Enterprise Architect / Power Designer (advantage)
    • Knowledge / experience with DWH issues
    • Knowledge of DWH architecture
    • English - advanced, Czech is not necessary
  • MS SQL Developer (21 14:16:13. 06. 2017)

    Nástup: ASAP nebo dle dohody

    Lokalita: Praha

    - dlouhodobá spolupráce na IČ nebo HPP

    Náplň práce:

    • Správa portálové aplikace, zejména databázové vrstvy na platformě MS SQL Server 2012
    • Rozvoj a provoz stávajících i nových modulů zajímavého portálového řešení
    • Rozvoj a provoz stávajících i nových modulů DWH a ODS s masivními dávkovými přenosy dat
    • Spolupráce s architektem a týmem vývojářů
    • Tvorba dokumentace

    Požadavky:

    • Zkušenosti s instalací, nastavováním, programováním a správou SQL Server 2012, T-SQL, LINQ
    • Expertní znalost SQL
    • Praxe v oblasti návrhu ETL a BI projektů v Integration Services, Reporting Services a Analysis Services
    • Zkušenosti s architekturou vícevrstvých databázových aplikací nebo datových skladů
  • Java/C++ Developer – Real-Time Trading Platform (22 00:00:00. 05. 2017)

    Our customer is the second largest German bank - which operates globally mainly in the fields of investment banking, trading, financial services and of course retail banking.

    Currently we are looking for suitable candidates to reinforce current development team.

    Project is about a trading platform MARTINI (today belongs to SUNGARD) - which in real-time mode provides the processes needed for financing bonds and private equity transactions.

     

    • Start: Ideally ASAP
    • Duration: Long-term cooperation
    • Location: Prague City Center

    Responsibilities / Tasks:

    • Delivery of new functionality as well as support of existing systems using industry best practices to deliver business value
    • Enhance and develop new functionalities in C++ and partially in Java
    • Overview the code quality and sustainability
    • Take over and fulfill the requirements specified by the various business teams concentrated in London, Frankfurt and New York. These teams predominantly are:
      • EMC (Equity Markets and Commodities)
      • FIC (Fixed Income and Currencies)
      • GM-T (Treasury)
    • Working across all aspects of the application suite to provide a balanced view of the applications and the business they serve – analysis, development, testing, … 
    • Working with other members of the team bringing previous experiences of technology to the team
    • Cooperation with support teams to assist in diagnosing and resolving production issues, including some out-of-hours support

    Our expectations:

    • Practical experience with C++
    • At least partial knowledge of Java – or willingness to learn and work with it
    • SQL (Oracle)
    • UNIX/Linux configuration and administration including Shell Script (bash, ksh, csh, awk, nawk, sed)
    • Good English, able to work within an international team
    • Independent logical and analytical thinking
  • Analýza

  • Senior IT Analytik (27 16:11:38. 09. 2017)

    Start: říjen/lisotpad 2017

    Délka spolupráce: V případě oboustranné spokojenosti dlouhodobá (i několik let)

    Preferovaná forma spolupráce: IČ

    Popis projektu: Rozvoj riskových systémů 

    Požadavky:

    • Praxe na podobné pozici (banking)
    • UML
    • Sql
    • Webové služby (REST/SOAP)
    • Oracle
    • ESB
    • IIB
    • Přesah do SW architektury a znalost risk oblasti výhodou

    Náplň práce:

    • Tvorba změnové specifikace
    • Tvorba EA modelu aplikace
    • Komunikace s BU
    • Konzultace s architektem
    • Konzultace s DB vývojáři
    • Řešení produkčních servicedesků
  • Analyst / Developer - collateral management (26 13:21:37. 09. 2017)

    Our client is one of the biggest German banks, a global banking and financial services company. The bank offers its clients retail and commercial financing services, investment banking services, asset management & private banking services.

    Currently we are looking for experienced Analyst/Developer - collateral management.

    • Start: Ideally ASAP
    • Form of Cooperation: EXT (IČO)
    • Location: Prague - City Center

    Main purpose of the role:

    Support, enhancement and maintenance to meet the business requirements for the Apex COE (Collateral Optimization En-gine) system. The purpose of this system is to ensure the optimal allocation of collateral to clients, and deals primarily with fixed income products such as bonds. Clients include bi-lateral trading partners as well as central clearing houses and tripar-ty agents. Candidates should be willing to learn the business and be keen to grasp business concepts as well as technical requirements. Ideally you will have some experience with Securities Finance IT and/or collateral management optimization processes within the banking sector, however we will also look at candidates that aspire to this role and are willing to learn the relevant business/system knowledge required.

    • Liaise and fulfil the requirements specified by the Collateral Management team within the Corporate & Markets group located around the world but concentrated in Frankfurt, London and New York
    • Develop data feeds between Apex COE and source systems including improvements to data mappings, data quality and asset categorization
    • Apex COE is a vendor supplied product with some bespoke customization. You will be required to liaise with the vendor at times to discuss problem resolution and system improvements
    • Develop an understanding of the application’s data model
    • Investigation of system logs and process journals with respect to the optimization algorithm outputs, in conjunction with support from the vendor where required
    • Working with other members of the team bringing previous experiences of technology to the team
    • Liaising with support teams to assist in diagnosing and resolving production issues, including some out-of-hours support

    Must have:

    • Very good communication skills
    • Fluent in English, spoken and written
    • Excellent SQL skills (2 years +)
    • Good Java skills (1 year +)

    Nice to have:

    • Html, javascript
    • Windows batch scripting / Powershell
    • UC4 script, UC4 Automation Engine
    • IntelliJ
    • Oracle SQL Developer
    • Transactional Systems
  • Senior Data Miner v Big Data teamu (26 11:35:14. 09. 2017)

    Nástup: říjen/listopad

    Lokaita: Praha

    Spolupráce: při oboustranné spokojenosti dlouhodobá

    Požadavky na technologie:

    • Cloudera
    • Zeppelin
    • R-ko
    • Python
    • SAS Enterprise miner – nepovinné, výhodou
    • Znalost Telco výhodou, ne podmínkou

    Popis práce/popis projektu:

    • Leader Big Data teamu, řízení a určování směru i pro interní Big Data team
    • Zaškolování do nových technologií
      Popis projektu:
    • Zákazník rozvíjí svoje Big Data řešení postavené na řešení viz výše, nebrání se novým směrům a zkoušení nových technologií
    • Rozvoj Big Data na Slovensku, hlavní team sídlí v Praze
  • Senior Analytik (26 00:00:00. 09. 2017)

    Start: ASAP
    Délka projektu: min.půl roku (možnost 50% alokace), v případě oboustranné spokojenosti projekt na 2 roky
    Místo práce: Mladá Boleslav / Praha

    Požadavky:

    • Znalost UML
    • Znalost Enterprise Architect – Power Designer výhodou
    • Minimálně 3 letá praxe s analýzou
    • Zkušenost s návrhem datového modelu DWH velkou výhodou
    • Angličtina – komunikativní

    Náplň práce:

    • Business analýza plánování 
  • Business Analyst (Account Opening Process) (14 00:00:00. 06. 2017)

    Start: ASAP

    Location: Prague - city center

    Duration: Long-lasted cooperation

     

    Job description and responsibilities:

    • Development of new features and audit requirements on AOP system consisting of web client and backend systems.
    • It is questionnaire/ approval workflow tool consisting of 2 parts: Anti Money Laundering Workflow and Account Setup Request Workflow. The AML is the gatekeeper for client interaction and provides a questionnaire to determine who the client is and whether or not is allowed to do business with the client.
    • Output is set up of COKIS or trading system accounts for clients we may interact with.

    Experience required:

    • Broad experience with business analysis, highly developed social intelligence
    • Banking / Investment Banking experience is a great advantage
    • SQL / database knowledge – ability to write scripts to extract/compare data
    • Knowledge of IT Development concepts
    • Working knowledge of UML
    • Scrum Master experience welcome
    • Fluent English. Working knowledge of German is welcome
    • Regular but not frequent traveling (3-4 days per quarter)
  • Front-end design

  • ANDROID / iOS DEVELOPER - Praha / Indie (16 11:38:25. 10. 2017)

    Nástup: prosinec 2017 / leden 2018
    Délka projektu: dlouhodobě

    Spolupráce: kontrakt

    Místo výkonu: Praha, CZ / Indie 

     

    Nutná ochota cestovat - např. v režimu 14 dní Praha / 14 dní Indie

    Pomoc s vyřízením víz a další administrací  

    Popis:

     

    • Vývoj aplikace na pořizování údajů o klientovi na pobočce banky / obchodním místě

    • Paralelní zpracování dat z tisíců až desetitisíců zařízení najednou
    • Standardizované zařízení (jeden HW, jedna verze SW)
    • Integrace s SW třetí strany (OCR na rozpoznáváni textu)
    • Integrace s backendem, který zajišťuje vlastni scoring a schválení půjčky

    Požadavky:

     

    • Výborná znalost Android nebo iOS
    • Výhodou znalost Java SE
    • Zkušenosti s REST
    • Zkušenosti s testování Android nebo iOS aplikací
    • AJ na úrovni psaní a mluvení

  • BI, DWH, Big Data

  • Big data konzultant (17 11:39:52. 08. 2017)

    Nástup: říjen 2017

    Délka projektu: min. 6 měsíců

    Lokalita: Praha

    Náplň práce:

    • Odpovědnost za realizování změn na úrovni Stage a Core datových skladů nasazených v rámci programu (aktuálně 12 datových skladů)
    • Analýza požadavků
    • Vytipování vhodných datových zdrojů, load dat 
    • Integrace dat do úrovně core včetně dokumentace podle standardů 
    • Nasazení do produkce pro všechny sklady

    Požadavky:

    • Znalost hadoop ekosystému, ideálně Cloudera (Impala, Sqoop výhodou)
    • Znalost z oblasti BI a Datových skladů, znalost SQL
    • Zkušenosti s prostředím Linux/Unix
    • JAVA, popřípadě jiný podobný programovací jazyk (ideálně SCALA)
    • Technologický přesah (znalost různých prostředí a architektur)
  • Data / DWH Analyst (27 15:40:09. 04. 2017)

    Location: Prague

    Start: According to agreement

     

    Our Data / DWH Analysts are usually members of small and mid-sized teams that focus on a particular client / project (or more, in case they are small), perform various tasks like gathering business knowledge and requirements, data analysis, database and architecture design, create testing and implementation scenarios, create and deliver reports and services related to DWH and BI.

    Responsibilities:

    • Analysis of technological and business requirements, proposal of solution and its implementation
    • Participation on design and implementation of solutions of all kinds – where DWH and BI are closely connected with business
    • Cooperation and preparation of data models
    • Design, development and maintenance of data warehouses on platforms (Oracle, MS SQL Server)
    • Data processing, reporting
    • Documentation – writing and maintaining

    Requirements:

    • Knowledge of relational databases – both theoretical and hands-on
    • Knowledge of database models and SQL (platform-free)
    • Willingness to learn new approaches and technologies within businesses of all kinds and DWH/BI
    • Good presentation and communication skills, analytical skills
    • Willingness to seek solutions and to absorb new information and gain new skills
    • Good English (any other language is welcome)
    • Self-reliance, ability to work independently and/or within a team

    We offer:

    • Great work amongst great people you will learn a lot from
    • Access to cutting-edge technologies
    • Great opportunity to grow both professionally and interdisciplinary
    • Good financial reward (fixed and variable parts - depending on projects realization)
    • Travelling – connected with business trips – those you can prolong as your free time in different destinations

    Great to have:

    • OOP, analysis and applications designe xperience
    • Knowledge of DWH principles and architecture
    • Experience with ELT/ETL, OLAP and MDX scripts
    • Any experience with reporting tools (Oracle BI, Tableu, Qlik, MicroStrategy, Reporting Services,…)
  • Testing

  • Junior QA & Senior QA Prague / China / India (16 15:17:52. 10. 2017)

    Start: December 2017 / January 2018

    Cooperation: contract

    Place: Prague CZ, China, India

    Project: mobile application development for banking sector

    Junior QA:

    Requirements:
    • Part of Testing/Quality Assurance team at least 1 year
    • Experienced in using test tracking tools (preferably JIRA)
    • Knowledge of any programming language
    • Automated test development (preferably Selenium, Cucumber, SoapUI)
    • Mobile app testing (iOS, Android)
    • Knowledge of CI tools and practices (preferably Jenkins, Maven)
    • Linux/Unix experience
    • Experience with non-functional testing (performance, load, scalability, security, recovery etc.).
    • At least basic SQL knowledge
    • Fluent in English
    • Critical thinking, ability to identify problems and propose solutions

    Senior QA:

    Requirements:

    • Part of Testing/Quality Assurance team at least 3 years
    • Experienced in using and administration of test tracking tools (preferably JIRA)
    • Knowledge of any programming language, ability to write scripts (bash, groovy, etc. )
    • Proficiency in automated test design and development (preferably Selenium, Cucumber, SoapUI)
    • Mobile app testing (iOS, Android), knowledge of tools for mobile app automation
    • Knowledge of CI tools and practices (preferably Jenkins, Maven)
    • Linux/Unix advanced user
    • Experience with non-functional testing of large systems (performance, load, compliance, scalability, security, recovery etc.).
    • Advanced SQL knowledge
    • Fluent in English
    • Critical thinking, ability to identify problems and propose solutions

     

  • Tester - oblast komunikací (27 00:00:00. 09. 2017)

    Pro našeho klienta, který je z oblasti telekomunikací hledáme Testery na projekt SoC.
    SoC je dlouhodobý transformační program, který zásadně změní fungování celé naší společnosti. Dotýká se téměř každé oblasti od produktového portfolia, přes komunikaci, zákaznické i interní procesy, reporting, finance až po IT systémy a infrastrukturu.
    Jedná se o největší IT/Telco transformační projekt ve střední Evropě. Bude to velké, a proto hledáme kandidáty, co v tom chtějí být u toho.

    • Nástup: ASAP nebo dohodou
    • Místo práce: Praha

    Požadované znalosti:

    • Provádění zadaných manuálních funkčních testů dle předem připravených testovacích scénářů uložených v HPQC
    • Příprava testovacích dat dle předem připravených postupů 
    • Zaznamenávání výsledků testů a zadávání případných nalezených chyb
    • Postupuje dle interních postupů a pravidel

    Kvalifikační požadavky:

    • Praxe s testováním alespoň 2 roky
    • Základní povědomí o testování SW a znalost pojmů spojených s touto oblastí (uživatelský požadavek, testovací scénář, chyba,.. )
    • Po krátkém zapracování schopnost ovládat testované aplikace O2
    • Znalost SQL (základní), schopnost číst datové modely 
    • Znalost MS Excel, MS Word
    • Uživatelská znalost Unix/Linux
    • Zkušenost s testováním webových služeb

    Ostatní:

    • Pečlivost a přesnost
    • Flexibilita 
    • Výhodou AJ na úrovni porozumění zadávací dokumentaci 
  • Tester (20 10:29:47. 09. 2017)

    Požadavky:

    • Znalost SQL
    • Zkušenosti s testováním aplikací dle zadaných scénářů
    • Zkušenosti s psaním testovacích scénářů
    • Samostatnost, organizační schopnosti
    • Dobrá znalost AJ

    Náplň práce:

    • Tvorba testovacích scénářů
    • Příprava dat pro testování
    • Analýza dat při hledání chyb
  • Tester (19 13:33:54. 09. 2017)

    Místo práce: Praha

    Nástup: dle domluvy, ideálně co nejdříve

    Spolupráce: dlouhodobá, možnost part-time

    Náplň práce:

    • Organizace a výkon testování výsledků zákaznického vývoje realizovaného interním vývojovým týmem 
    • Organizace a řešení incidentů hlášených zákazníkem

    Požadavky:

    • Znalost SQL (Sybase optimálně):
      • Schopnost vyhodnocovat testovaná data
      • Příprava dat pro testování
      • Analýza dat při hledání chyb
    • Tvorba TestCase (UseCase)
    • Samostatnost, organizační schopnosti, kreativita, analytické myšlení, ochota se učit, podpora spolupráce v týmu

    Výhodou:

    • Znalost java build ekosystému (Jenkins, Nexus/Artifactory, Maven/Gradle)
    • Znalost javascript/angular build ekosystému (nodejs/npm, angular-cli)
    • Znalost automatizovaného testování java a angular 4 aplikací (např. Selenium, Protractor apod.)
    • Znalost performance testování (např. JMeter, Gatling, Grinder)
  • Junior Tester (oblast bankovnictví) (07 15:46:23. 09. 2017)

    Nástup: dle domluvy (září - listopad 2017) s trváním alokace min do března 2018

    Lokalita: Praha

    Náplň práce:

    • Testování dle připravených testů
    • Free testy dle zadávací dokumentace
    • Zadávání chyb a jejich retesty
    • Příprava dat
    • Podpora UAT

    Požadované znalosti a zkušenosti:

    • Zkušenost s testováním funkčních testů min 1 rok
    • Znalost problematiky úvěrů výhodou
    • Analytické schopnosti
    • Samostatnost a odolnost proti stresu
    • Nástroje a ostatní:
      • JIRA, ALM
      • Enterprice Architect
      • SOAPUI uživatelsky
      • SQL
  • Test Analytik (22 16:25:16. 08. 2017)

    Pro našeho klienta z oblasti bankovnictví hledáme Test Analytika.

    • Nástup: ASAP
    • Délka projektu: do listopadu 2017 s možností prodloužení

    Náplň práce:

    • Test analýza na základě business a technické vstupní dokumentace (identifikace oblastí testování, příprava testovacích případů a testovacích scénářů)
    • Příprava plánu testování
    • Definice požadavků na testovací data a přístupy
    • Testování jednotlivých oblastí
    • Identifikace chyb a ověření jejich oprav

    Požadavky:

    • Znalost programovacích jazyků je výhodou
    • Zkušenost s nástroji HP ALM a JIRA je výhodou
    • Samostatnost, pečlivost, spolehlivost, efektivita
    • Schopnost komunikovat s analytiky, zadavatelem, vývojovým a projektovým týmem
    • Flexibilní osobnost, výborný/á týmový/á hráč/ka se zodpovědným přístupem k práci
  • Test Analyst / Senior Tester (banking) (21 00:00:00. 08. 2017)

    Start of project: ASAP
    Project duration: 1 - 2 years 
    Work location: Prague

    Scope:

    To create a brand new testing department within an international bank (belonging to IT), set up new testing competencies in order to decrease time-to-market process, save costs and make entire development process more effective. 

    Responsibilities:

    • Understand the environment, interview both Business and Development in order to understand current situation
    • Focus on high-level business positive use-cases
    • Concentrate on lower-level functional system and system integration tests - which is often missing
    • Participate on the test strategy and test plans
    • Help with starting the testing as a Service from the scratch
    • Create test scenarios and test cases
    • Day-to-day communication with both Business and Development to understand possible gaps in documentation, functional specifics etc. 

    Requirements:

    • Positive approach is a MUST
    • Conversational English is a MUST
    • Ability to create and read SQL queries (Oracle, MS SQL) 
    • More or less experience with testing (Security, Regression, Automatization, ...)
    • Knowledge bug tracking/testing and other related tools (JIRA, HP QC, Selenium, Confluence or any other)
    • Willingness to travel occasionally
  • Systémová administrace

  • Unix Cluster Administrator (20 14:08:24. 09. 2017)

    Our client is one of the biggest German banks, a global banking and financial services company. The bank offers its clients retail and commercial financing services, investment banking services, asset management & private banking services.

    Currently we are looking for experienced Unix Cluster Administrator to extend out Prague team.

    • Start: Ideally ASAP
    • Form of Cooperation: IČO
    • Location: Prague - City Center

     

    Responsibilities and daily tasks:

    • Solaris Cluster administration (containers and zones, resource management, monitoring, troubleshooting, patching, ...)
    • Oracle Sun Enterprise and Midrange High Availability / Fault Tolerant server administration (SPARC, x86)
    • Supporting live Core Business applications/systems (e.g. Oracle, Sybase) in highly critical production banking environment (improving, testing and service implementation)
    • SAN storage: SVM, ZFS
    • Network services: NFS, Samba
    • Planning and installing all IT systems for Solaris, network, system management, application management, data backup, data storage (SAN) and connectivity (e.g. Connect:Direct, WebSphere MQ) environments
    • Hotline and on-call support 24/7, working according to ITIL model in dynamic international environment
    • Continuous tasks on daily basis – both proactive and reactive 
    • File System issues – e.g. FS usage, resizing of FS
    • Performance issues – e.g. memory, processes, etc
    • Network issues
    • HW issues – in cooperation with SunVob department in Germany and with Oracle support or with RHEL/Dell SW/HW support
    • Change Management - planned actions in Prelive and Production environment
    • Request Management - not regular actions planned/requested mainly by GS-IT management in all environments
    • Patching: downtimes negotiation, patching prep. steps, patching itself
    • Vulnerability checks – solving security issues, their fixing is recommended by vulnerability department

    Requirements and experience:

    • Solaris OS part:
      • Solaris 10/11 L3 engineering experience
      • ORACLE Solaris Cluster L3 engineering experience
      • ZFS, SVM, SMF, IPS, DTRACE exposure
      • Solaris Containers as cluster resource groups
      • ILOM/ALOM familiarity, x86/SPARC familiarity
      • Enterprise Infrastructure overview, SAN, NAS, Backup technologies
      • Shell scripting (Basic understanding of scripting, reading scripts)
      • Knowledge of PERL and/or PYTHON scripting is an advantage
      • Technical writing experience
      • 24/7/365, large scale, highly critical production exposure
      • ITIL, project methodologies knowledge

    • RHEL OS part:
      • Understanding of linux boot process(GRUB Legacy, initrd, etc.)
      • Device mapper, LVM, ext4 (General conception how all parts are connected together)
      • Basic knowledge of Cluster concepts.
      • Bash, KSH(Basic understanding of scripting, reading scripts)
      • Yum and RPM packaging understanding
      • RHEL 6 
      • RHEL 7 
  • DevOps / System Administrator (26 09:05:57. 07. 2017)

    We are looking for a motivated DevOps / System Administrator to work closely with developers as part of the Distributed Application Management team. As an Application Manager you will form part of an agile team delivering solutions to support many of the core banking application developers and products.

    • Start: Ideally ASAP
    • Duration: Full-Time employment
    • Location: Prague

    Responsibilities / Tasks:

    • Designing and implementing DevOps technologies and processes
    • Analysis, support and troubleshooting of existing Middleware (Apache/Tomcat, Messaging (JMS/Kafka), Icinga) technologies
    • Researching and developing innovative, and where possible automated approaches for system administration tasks, with focus on continuous improvement
    • Close cooperation with development teams
    • Ensuring the design of system allows all components to work properly together
    • Installation, maintenance and monitoring of both production and internal systems architecture
    • Participating in on-call schedules, weekend and public holiday support when required (team rotation)

    Required Skills:

    • Excellent Linux (bash/scripting) skills with an emphasis on server side components
    • Good foundation in general infrastructural topics (i.e. networking, DNS, Server IO, process management etc.)
    • Advanced Apache (administration & configuration) skills
    • Development background (Bash/Python/Ruby/HTML5/JavaScript/SQL)
    • Strong server side certificate and SSL knowledge
    • Strong knowledge of messaging systems (pub/sub), e.g., JMS
    • Advanced knowledge  monitoring systems (configuring/support), Nagios/Icinga

    Desirable Skills:

    • Experience of integration of IT systems
    • Good understanding of open system architectures
    • Experience with Modern Agile/XP programming methods
    • Experience with modern CI/CD deployment and related tools (Ansible, Docker)

    We offer:

    • Friendly multicultural environment
    • A competitive salary
    • The possibility of professional training and growth
    • Interesting bonus system
    • Location in Prague City Center
    • Being part of challenging projects
    • Relax corner where you can recharge your batteries
  • Projektový management & PMO

  • Project Manager/Coordinator (telco) (19 10:34:37. 10. 2017)

    Pro našeho klienta z oblasti telco hledáme projektového koordinátora pro implementaci nového postpaid billing systému.

     

    Místo výkonu práce: Praha
    Nástup: listopad 2017, 50 % alokace
    Doba trvání: 6 měsíců s možností prodloužení

    Náplň práce:

    • Doručení potřebných vstupů a vzájemná koordinace s primárním projektovým manažerem
    • Dohodnutí alokace potřebných zdrojů
    • Zajištění odbavení analytických a vývojových prací dle směrného projektového plánu
    • Koordinace prací interních i externích zdrojů/dodavatelů
    • Součinnost při dojednání infrastrukturních/HW požadavků a následného režimu provozu

    Předpoklady:

    • Přechozí praxe na IT projektech
    • Pokročilá práce s MS Project
    • Výborné komunikační schopnosti
    • Zodpovědnost a samostatnost
  • Project Manager (oblast bankovnictví) (13 11:23:07. 10. 2017)

    Alokace: 100 %

    Nástup: ASAP

    Délka spolupráce: min. cca 6 měsíců 

    Náplň práce:

    • Zastřešovat řízení a implementaci IT projektů pro PSD2
    • Řídit implementaci projektu - plánuje, organizuje, řídí a kontroluje práci projektového/projektových týmů s cílem naplnit co nejefektivněji zadání projektu ve schválených parametrech.
    • Zajišťovat integritu IT implementace v rámci klienta tj. vazby na ostatní projekty (sub-projekty) a příslušná oddělení, komunikaci a spolupráci mezi nimi.
    • Poskytovat přímou nebo konzultantskou podporu jednotlivým projektům/sub-projektům a projektovým týmům.
    • Spravovat svěřené zdroje a nést odpovědnost za jejich efektivní vynakládání.
    • Vést skupinu spolupracovníků/ projektový tým, podílet se na rozvoji a motivování členů projektového týmu.
    • Komunikovat v rámci projektového týmu, s vedením liniového útvaru, se sponzorem projektu i vedením společnosti a zároveň s externími subjekty.
    • Pracovat na svěřených úkolech v rámci projektového týmu podle standardů projektového řízení – zajišťovat výběr řešení aplikováním získaných znalostí; poskytovat podporu mladším kolegům v týmu.
    • Provádět činnosti v oblasti rozvoje a vzdělávání dalších zaměstnanců v rámci své profesní působnosti, odbornosti a specializace.

    Požadavky:

    • Nutná orientace v PSD2 a businessu
    • Alespoň 4 roky předchozích pracovních zkušeností, z toho minimálně 3 roky v oblasti řízení projektů, ideálně projektů komplexnějšího charakteru
    • Velmi dobré teoretické znalosti a praktické dovednosti řízení projektů, projektových metodologií
    • Zkušenost s vedením středních a větších projektových týmů (většinou 10+ osob, často i s využitím externích zdrojů/ dodavatelů)
    • Vysoce specializované znalosti oblasti informačních technologií
    • Velmi dobré komunikační, koordinační, vyjednávací a prezentační dovednosti (facilitace schůzek a porad, vyjednávání, prezentace v rámci steering committee)
    • Velmi dobrá (komunikační i psaná) znalost anglického jazyka
    • Velmi dobrá uživatelská znalost PC (MS OFFICE, MS PROJECT)
    • Orientace ve finančním sektoru a na trhu finančních služeb
  • Others

  • Junior IT Recruiter (08 20:09:38. 05. 2017)

    Hledáme kandidáta/ku na pozici Junior recruiter. Pozice je vhodná pro studenty posledních ročníků VŠ / absolventy.  

    POŽADUJEME:

    • AJ komunikativní, RJ velkou výhodou
    • Dobrá znalost PC (MS Office, Internet)
    • Pečlivost, spolehlivost, komunikativnost
    • Aktivní přístup k práci
    • Student/ka posledního ročníku VŠ

    K HLAVNÍM ÚKOLŮM PATŘÍ:

    • Aktivní vyhledávání vhodných IT specialistů
    • Pre-screening / interview IT specialistů, kontakt s kandidáty
    • Práce s interním CRM
    • Rozšiřování interní databáze
    • Validace dat a reporting
    • Spolupráce na jednotlivých projektech (hiring, marketing,..)

    NABÍZÍME:

    • Práci v konzultační společnosti v mladém pohodovém kolektivu
    • Dobré finanční ohodnocení a bonusovou složku
    • Možnost profesního růstu
    • Školení v oblasti IT, soft-skills, jazykové kurzy, multisport karta,...
    • Firemní akce
    • Home-office a flexibilní pracovní doba
    • Místo práce: Praha - Karlín
Zpět
Kliknutím na níže uvedené tlačítko „Odeslat“ souhlasím se zpracováním a uchováním veškerých mých osobních údajů. Osobní údaje budou zpracovány v souladu s rozhodnutím Komise EU ze dne 15. června 2001 a zákonem 101/2000 Sb. Tyto údaje poskytuji společnosti Acamar, s.r.o. výhradně za účelem zprostředkování zaměstnání a to na dobu výběrového řízení, nejdéle však na 1 rok od jejich zaslání. Kdykoli budete moci požádat společnost Acamar Outsourcing Services, s.r.o. o smazání nebo o opravu osobních údajů.
kurzy